טיפוס ואסטרטגיה, ארבעה הטיפוסים

טיפוסים ואסטרטגיה:

המפה מגלה לנו הרבה דברים, אך המשמעותיים ביותר הם הטיפוס והאסטרטגיה שלו, מכיוון שקבלת האסטרטגיה (ויישומה) מביאה לשינוי וטרנספורמציה בחיינו. האסטרטגיה נקבעת באמצעות איכות האַוּרָה שלנו. ישנם ארבעה "כלי רכב אנושיים", ארבעת הטיפוסים, ולכל טיפוס אַוּרָה יחודית. אנחנו יושבים באַוּרָה הזאת, בשדה אנרגטי הזה, ודרכו פוגשים את העולם. אם אנחנו לא מכבדים את איכות האַוּרָה שלנו המפגש עם החיים משתבש.

ההתנסות עם האסטרטגיה שלנו פותחת דלת להתעוררות אינטנסיבית.

האסטרטגיה פשוטה להבנה אך לא ליישום.
אנחנו נכנעים לעיצוב המוּלד שלנו, ומשחררים את אשליית השליטה המנטלית על חיינו.
זוהי פריצת דרך. אנחנו משילים את ההתנהלות המנטלית שכולנו גדלנו עליה.
זהו תהליך עמוק הדורש התמסרות!

ללא ההתנסות באסטרטגיה הידע חסר ערך. המכניקה של האסטרטגיה מחברת אותנו עם הכוחות והאנשים הנכונים לנו, בצורה בריאה. זוהי "כיפת הברזל" שמגינה עלינו ומסננת את הכוחות שמגיעים אלינו ומתחברים איתנו.

למיינד אין מושג מהם החיים האלה, החיים הם של הגוף, אך המיינד הוא פרשן מעולה ונותן אין סוף פרשנויות. הבעיה היא שהתרגלנו להחליט החלטות בהתאם לפרשנויות האלה, והן ודוחפות אותנו לפעול. במשך אלפי שנים נתנו לפרשנויות של המיינד להוביל אותנו בחיינו.

האסטרטגיה חושפת איך אנחנו בנויים להתנהל, בהתאם לשדה האנרגטי שלנו, והמיינד אינו יכול לשנות זאת.
 
                                
מתוך קורס "לחיות את העיצוב שלך"
Living Your Design



 
ארבעת הטיפוסים:

 
ג'נרטורים
הג'נרטורים כוללים את סוג המשנה מניפסטינג ג'נרטור, ומהווים כ-67% מהאוכלוסייה. כל מי שמרכז הסקרל (המרכז של אנרגית החיים שהוא שני מלמטה במפה) שלו מוגדר (צבוע במפה) שייך לקבוצת הטיפוס הזאת שהיא הגדולה ביותר.

הג'נרטור הוא טיפוס אנרגטי בעל משאבי האנרגיה הגדולים ביותר. הוא לא בנוי ליזום אלא לתת לחיים להגיע אליו כך שהוא יכול להגיב למשהו. ההילה שלו היא פתוחה ועוטפת, תמיד מוכנה לקחת פנימה את מי ואת מה שנכון בשבילו. ברגע שהוא מגיב למשהו, לאדם, אירוע או פעולה, הוא יכול לפעול במלוא עוצמתו. יש לו כמות עצומה של אנרגיה, אך הוא חייב להשתמש בה נכון. אם הג'נרטור יוצא לעולם ומנסה להזיז דברים וליזום לפני שהחיים נגעו בו והביאו לו הזדמנות להגיב ולהתחבר למשהו הוא פוגש התנגדות ונוטה למצוא את עצמו קלוע וכלוא בסיטואציות הלא נכונות, עם האנשים הלא נכונים, או לבדו ללא תמיכה וכן הלאה.

כשהג'נרטור לומד לפעול מתוך תגובה למה שמגיע אליו הוא מוריד את ההתנגדות והתסכול. כשהוא מניח לחיים לנגוע בו לפני שהוא פועל, בתגובה שלו הוא יכול לראות מי האנשים והדברים הנכונים לו ולחוות סיפוק בחייו.

ג'נרטורים מפורסמים: אלברט אינשטיין, דלאי למה, ביל קלינטון, מוצארט, הנסיך צ'רלס, מדונה, מריל סטריפ, ג'ורג' הריסון, ג'יימס דין, ולדימיר לנין, תומס מן, קרל יונג, ג'ודי גרלנד, טימות'י לירי, אופרה ווינפרי, מג ראיין, גרטה גרבו, ריצ'ארד ברנסון.


מניפסטינג ג'נרטור
המניפסטינג ג'נרטור הוא ג'נרטור לכל דבר. הג'נרטורים הטהורים מהווים 36.33% מאוכלוסיית העולם ומניפסטינג-גנרטורים הם בערך 31.67% על- פי הסטטיסטיקות האחרונות. ההבדל העיקרי בינו לבין ג'נרטור טהור הוא שלאחר שהוא מגיב למשהו הוא יכול לפעול מהר יותר מהג'נרטור הטהור. הדילמה שלו זה ללמוד שכוח החיים האמיתי שלו טמון ביכולת התגובה שלו, ביכולת להמתין לחיים להגיע אליו במקום לרדוף אחריהם.

מניפסטינג-ג'נרטורים מפורסמים: הנסיך וויליאם, שון קונרי, פרדריק שופין, מארי קורי, הילרי קלינטון, קלינט איסטווד, זיגמונד פרויד, מהטמה גנדי, סטפי גרף, מארי אנטואנט, מיכאיל גורבצוב, ג'ימי הנדריקס, האפיפיור- ג'ון פול-השני, ג'ניס ג'ופלין, פרידריך ניטשה, ריצ'ארד ניקסון, יוקו אונו, פרינס.


מניפסטורים
המניפסטור הוא הטיפוס האנרגטי השני. הוא הטיפוס היחיד שבנוי ליזום, להתחיל משהו ולפעול באופן עצמאי. הוא הטיפוס היחיד שיכול לפעול שלא מתוך אינטרקציה ישירה עם אחרים....אבל לא בהתאם למיינד שלו אלא בהתאם לסמכות הפנימית שלו שמגלה לו מה צריך לעשות. המניפסטורים הם היזמים האמיתים היחידים. הם צרכים להודיע לאלה שיושפעו מהפעולות שלהם מה הם הולכים לעשות אחרת הם ניתקלים בהתנגדות גדולה. יש להם הילה סגורה ומרחיקה כדי להגן על עצמאותם כך שיוכלו להתחיל וליזום פעולות חדשות ללא הפרעה. הם מהוים רק 8%-9% מהאוכלוסיה. דרך ההתנהלות שלהם הפכה להיות לאידיאל תרבותי להתנהלות בחיים. למעשה הם צרכים להמתין כמו כולם לעיתוי הנכון בהתאם לסמכותם הפנימית (וזה לא משנה מה הם חושבים שצריך לעשות), רק שאז הם יכולים להתחיל ולפעול באופן עצמאי.

כמה פעמים נאמר לנו שאנחנו צרכים לצאת, ליזום ולעשות משהו אם אנחנו רוצים להתקדם בחיים? האמת היא שסוג כזה של פעולה עצמאית מתאים למניפסטורים בלבד, והם מהווים רק חלק קטן מהאוכלוסיה. היכולת הזאת לפעול באופן עצמאי נראית מבחוץ כאילו באה משום מקום ומשפיעה עלינו עמוקות. זה נוטה לגרום להרגשת אי נוחות והתנגדות לעבר המניפסטור. בגלל זה האסטרטגיה של המניפסטור היא ליידע שהוא עומד לפעול.

אקט ההסברה הפשוט הזה בונה אמון וכבוד הדדי, ומוריד את ההתנגדות למניפסטור. אקט היידוע הפשוט זה הוא לא קל ליישום בשביל המניפסטור. הרבה מהמניפסטורים לא מודעים בכלל לזה שהם בנויים ליזום ולפעול באופן עצמאי. הם מנסים לחיות כמו הטיפוסים האחרים, ולהמתין לחיים שיגיעו אליהם, אך האורה שלהם לא מאפשרת זאת. בדרך כלל המניפסטורים שפורשים כנפיים לא מיידעים אחרים ונאלצים להתמודד כל חייהם עם הכעס שמתעורר אצלם כתוצאה מההתנגדות שהם פוגשים. כאשר המניפסטור מתחיל להבין את עצמו וליידע לפני שהוא פועל ההתנגדות פוחתת והכעס הופך לשלום ושלווה.

מניפסטורים מפורסמים: ג'. קרישנמורטי, ריצ'ארד ברטון, ג'וני דפ, יוגננדה פרהמהנסה, בת' דיוויס, ג'רי סיינפלד, ב.פ. סקינר, סוזן סרנדון, אורסון וואלס, אדגר הובר, אדולף היטלר, הרמן הסה, הלמוט קול, ג'ורג' בוּש, אריק שרון.
 
 
פרוג'קטורים
הפרוג'קטורים מהווים בערך 20% מהאוכלוסיה. אפשר לקרוא להם המדריכים הגדולים מכיון שיש להם את היכולת להבחין ולזהות את הפוטנציאל הטמון בסובבים אותם. יש להם את הפוטנציאל להנחות  את טיפוסים האנרגטיים, המניפסטורים והג'נרטורים, ולעבוד עם האנרגיה שלהם. האנרגיה שלהם יכולה לקחת פנימה, לספוג ולהעריך את האנרגיות מסביבם, ובעת ובעונה אחת גם לחדור עמוקות אל האנרגיה של האחר.

הצד השני של המטבע הוא שהפרוג'קטור צריך שיבחינו בו ויזמינו אותו לפני שהוא משתתף ומשתף. האסטרטגיה של הפרוג'קטור היא להמתין להזמנה, להזמנה הנכונה בשבילו, הזמנה שמזהה את הפוטנציאל הייחודי שלו. כשהפרוג'קטור מבחין בהזמנה טובה הוא יכול להשתתף עם האנשים והסיטואציות הנכונים לו, ובעיתוי הנכון.

הפרוג'קטור צריך להבין שההמתנה להזמנה היא לא עונש אלא המתנה לעיתוי הנכון בו אנשים פתוחים לשמוע ולקבל אותו, אחרת הראיה הממוקדת והחודרת שלו מפריעה ומעוררת התנגדות וחוסר הבנה. כאשר הפרוג'קטור לא ממתין להזמנה אלא מנסה לדחוף את הנהר קדימה ולרדוף אחרי החיים הוא פוגש בהתנגדות שגורמת לו להיות מריר.

הפרוז'קטור בנוי לעבוד עם האנרגיה של אחרים ולהדריך אותם רק כשהוא מוזמן. בעזרת האסטרטגיה כל הטיפוסים יכולים להתחבר למה שנכון להם, לאנשים הנכונים להם, אך לפרוז'קטור זה חשוב במיוחד מכיוון שהוא לא טיפוס אנרגטי. אם האנרגיות של האנשים בחייו אינן נכונות לו זה מזיק לבריאותו וחייו בצורה מסוכנת יותר מאשר לטיפוסים האנרגטיים. זה חייב להגיע אליו כהזמנה.

כאשר הפרוג'קטורים ממתינים ונותנים לחיים להבחין בהם ולהזמין אותם הטעם המריר נהפך לטעם של הצלחה. ההתנהלות האנרגטית של הפרוג'קטור היא תופעה חדשה לגמרי בצורת ההתנהלות האנושית וההבנות של העיצוב האנושי תומכות עמוקות בתהליך של הפרוג'קטור.

פרוג'קטורים מפורסמים: המלכה אליזבת' השניה, הנסיכה דיאנה, אושו, טוני בלייר, קרל מרקס, רמהנה מהרישי, מיק ג'אגר, יוסף סטלין, פול מקרטני, רינגו סטאר, נפוליאון, וודי אלן, סלוואדור דאלי, רודולף נרייב, אליזבת' טיילור, פידל קסטרו, ג'יימס ג'ויס, ברברה סטרייסנד, יוליסוס ס. גרנט, הנרי מילר, דאגלס מק'ארתור, דמי מור, נסטסיה קינסקי, קורטני לאב, שירלי מקליין.
 

רפלקטורים
הרפלקטורים הם הטיפוס הנדיר ביותר ומהווים רק כ-1% מהאוכלוסיה. הם פתוחים מאד לעולם מכיוון שאין הגדרה קבועה בעיצוב שלהם. כל המרכזים במפה שלהם פתוחים (לבנים כצבע הניר). על הבמה של החיים הם פתוחים לקחת פנימה את האנרגיות של הסובבים אותם, לדגום ולשקף אותן כמו ברומטר שנותן לנו את תחזית מזג האויר. הם יכולים לשקף את האנרגיות של הסביבה שלהם, על כל האספקטים השונים שלה, ולתת לנו את הפרספקטיבה הרחבה יותר.

למרות שהם כל כך פתוחים האורה שלהם פועלת כמו "טפלון" ששום דבר לא נדבק אליו. כשהם לוקחים את האנרגיות של הסובבים אותם הם טועמים ודוגמים אותן ואז משחררים. כשהרפלקטור לא מבין את עצמו הוא מנסה להאחז בדברים ואנשים בשביל להרגיש זהות מוצקה ועקביות באנרגיה שלו כמו שהוא רואה אצל רוב האנשים, אבל הוא בנוי במיוחד להיות פתוח. זה היופי והעוצמה שלו וכמה שהוא לא מתאמץ גלי הים (החיים) באים ומפרקים את ארמונות החול.

הרפלקטור נועד להיות פתוח אך כשהוא מזדהה עם האנרגיות שעוברות דרכו הוא לא יכול לשקף בבהירות את הסביבה שלו וחווה אכזבה בחייו. למרות הפתיחות הזאת לרפלקטור יש דפוס ירחי קבוע שחוזר על עצמו כל חודש. כשהרפלקטור לוקח החלטה חשובה האסטרטגיה שלו היא לחכות בסבלנות למחזור הירח, בערך 28.5 ימים. תנועת הירח דרך גלגל המנדלה נותנת לו, במשך הזמן, גישה לתבונה הפנימית שלו. הרפלקטור מחובר לתוכנית החיים הרחבה והיא המורה שלו. 
המלכודת עבורו, כמו לכל אחד אחר, היא הניסיון לכוון את החיים באופן מנטלי, שמבלבל אותו במיוחד כי אין לו הגדרה או חוויה עקבית של החיים.

הרפלקטורים צרכים ללמוד את ההדפס שלהם ואת מערכת העיצוב האנושי יותר מכולם, על מנת ליישם בהצלחה את האסטרטגיה שלהם. הפוטנציאל שלהם הוא לגלוש על גבי גלי החיים כמו גולש מיומן ולחוות הפתעה מהייחודיות של כל רגע ומה שהוא מביא איתו. הם נהנים לזהות אנשים המוכנים לצאת החוצה מתוך העולם ההומוגני המתוכנת.
 
רפלקטורים מפורסמים: אורי גלר, מייקל ג'קגרהם גרין (סופר), רוזלין קרטר (אישתו של ג'ימי קרטר), אדוארד מ'ריקה (משורר גרמני), ת'ורוולד דטלפסן (פסיכולוג גרמני וסופר של שירה אזוטרית).
הצטרפו אלינו ב-
humandesignisrael.co.il

© כל הזכויות שמורות. השימוש בתוכן (מלבד עיון) באישור מראש של המחברים
The Rave BodyGraph™ and the Rave Mandala™ are registered trademarks of Jovian Archive Corporation. Copyright 1992-2012 
לייבסיטי - בניית אתרים